Jak się ogarnąć i zaplanować rok 2018 ;)

 

Dzień dobry po raz pierwszy w 2018! 😉  Zaspana po sylwestrowej zabawie ja przesyła Wam dużo uśmiechu i pozytywnej energii z najlepszymi życzeniami noworocznymi! 😉

 

Nie wiem jak Wy, ja powolutku (bardzo powolutku…) wracam na ziemię i przegrupowuję siły, aby rozpocząć styczeń energicznie. 🙂 Przejdźmy więc do samego ogarnięcia SIĘ, 😉  SWOICH PLANÓW i SWOJEGO CZASU 😉 Na końcu posta prezent. 😉  Enjoy! 🙂

 

 

 

Jak już wspominałam wcześniej, nie wierzę w postanowienia noworoczne. Oczekujemy, że z nadejściem 1 styczni wszystko się zmieni i z dnia na dzień porzucimy stare nawyki. Pewnie wiecie równie dobrze, co i ja, że jest to zwykle marzenie ściętej głowy. 😉

 

Wierzę jednak, że staranne planowanie z głową może nas znacząco zbliżyć do realizacji zamierzonych celów. Choć, muszę przyznać, że tu również wchodzę na grząski grunt, ponieważ uważam, że powinniśmy bardziej dążyć do upragnionego stylu życia, aniżeli jakiegoś jednego wyśnionego jednorożca. Droga do tego celu również musi nam sprawiać przyjemność (nawet, gdy jest ciężka). W przeciwnym razie (ewentualny) sukces da nam radość przez chwilę, a po tym jak opadną emocje, stwierdzimy, że straciliśmy tygodnie, miesiące czy lata na coś, co już tak bardzo cieszy.

 

Dziś więc dzielę się z Wami moim najnowszym systemem, którego użyłam do stworzenia swojego zarysu planu na ten nadchodzący rok. 🙂 Na samym końcu posta znajdziecie mini planner, który pomoże Wam poukładać sobie w głowie kilka spraw: co wcześniej wyszło, co niekoniecznie, co można poprawić, jak i dlaczego, itp. 🙂 Sugeruję wydrukować i rozwiązywać równolegle z czytaniem artykułu – robię w nim za królika doświadczalnego i pokazuję na swoim przykładzie jak niektóre z wymienionych ćwiczeń działają. ENJOY! 😉

 

 

 
 
ZACZNIJMY OD POCZĄTKU

 

Jakie 3 zasady/wartości/zmiany w podejściu będą mi przyświecać w tym roku?

 

1) Większa inwestycja czasu i pieniędzy w własny rozwój, np. kursy online, itp.
2) Wychodzenie poza swoją strefę komfortu przez regularne wyjazdy i wydarzenia, głównie biznesowo-rozwojowe, choć nie tylko, np. przebiegnięcie pół-maratonu
3) Osiągnięcie lepszej samoorganizacji, dzięki której będę mogła rozwijać zarówno tego bloga, jak i anglojęzycznego bloga. Jedno, jak i drugie, wykazuje obiecujący potencjał, chciałabym więc poświęcić im więcej czasu.

 

 

 

ANALIZA 80/20

 

Które 20% elementów doprowadziło do 80% przykrości i stresu w moim życiu?

 

M.in. Zaniedbanie ilości snu przy dużym obciążeniu pracą. Pilnować minimum 7 godzin, na godzinę przed snem pić wodę z miodem i octem jabłkowym (pomaga na bezsenność). Badania wykazują, że nocne marki, które cierpią na niedobór snu, mają większą tendencję do stanów depresyjnych.

 

 

3 POZYTYWNE DOŚWIADCZENIA, KTÓRE ZAPLANUJĘ NA TEN ROK TO…
1) Minimum tygodniowe wakacje za granicą
2) Przebiegnięcie półmaratonu
3)Minimum 2 weekendy w górach spędzone na wędrówce

 

 

POZYTYWNE NAWYKI, KTÓRE CHCIAŁABYM WYROBIĆ TO…

 

1) Powrót do bardzo regularnych ćwiczeń (spadłam do 2, może 3 razy w tygodniu) – mierzę w 5,
2) Większa konsekwencja w porannym rytuale: zdrowe śniadanie, czytanie prze 40-60 min, trening uważności,
3) CO NOC pilnować się ze wspomnianą cudowną miksturą („skradzioną” Timowy Ferrrissowi) na sen.

 

 

NEGATYWNE NAWYKI, NAD KTÓRYMI CHCĘ POPRACOWAĆ TO…

 

1) Praca do późna w nocy,
2) Zaniedbywanie niektórych bliskich (—> zmiana na świadome i zamierzone planowanie czasu z nimi)
3) Opuszczanie śniadania i picie kawy na pusty żołądek

 

 

KTÓRE 20% MOICH DZIAŁAŃ ZŁOŻYŁO SIĘ NA 80% PRZYJEMNYCH WSPOMNIEŃ?
KTO NALEŻY DO 20% LUDZI, KTÓRZY PRZYCZYNILI SIĘ DO BUDOWANIA 80% TOKSYCZNYCH/SZKODLIWYCH RELACJI W MOIM ŻYCIU?
KTÓRE 20% MOICH RELACJI MIAŁO NA MNIE NAJBARDZIEJ POZYTYWNY WPŁYW?
 

 

 

CHCIAŁABYM MIEĆ WIĘCEJ CZASU (I ENERGII) NA…

 

1) M.in. na regularne czytanie interesujących mnie książek. 🙂 Kocham czytać, a nie poświęcam temu tyle czasu, ile bym chciała.
2)…
3)…

 

 
OSIĄGNĘ TO OGRANICZAJĄC…     bezmyślne przeglądanie facebooka :/

 

 

W 2017 UDAŁO MI SIĘ… 

 

1) Efektywnie i bezboleśnie przejść na 100% samozatrudnienia 🙂 (jupi!),
2) Znacząco poszerzyć swoje portfolio o prowadzenie szkoleń, m.in. na temat efektywnej nauki i metodyki nauczania języka angielskiego,

3) Wyrobić sobie nawyk regularnego blogowania i poszerzania swojej wiedzy w dziedzinie efektywnej nauki (oraz efektywnego nauczani)…

 

… oraz przyciągnąć w skali miesiąca blisko 4 000 unikalnych użytkowników (!!! :O !!!). Od niektórych z Was uzyskałam też wiele wsparcia i usłyszałam/przeczytał piękne komplementy na temat publikowanych przeze mnie treści. Jestem niesamowicie wdzięczna, że poświęcacie mi swój wolny czas i dołożę wszelkich starań, aby nie był on zmarnowany.

 

Niżej znajdziecie również wzory do
POWYŻSZEGO ZESZYTU ĆWICZEŃ Z KILKOMA BONUSAMI
DZIENNEGO PLANNER
 Wzbogacony o m.in. kolumnę „TO DO”, czyli rzeczy do zrobienia oraz dwie wąskie kolumny na samym dole. Dla mnie jest to przypomnienie:
– linijka z gwiazdką to mini imitacje „dziennika wdzięczności”, jest to więc po prostu odrobina przestrzeni na zapisanie czegoś, za co jesteśmy wdzięczni,
– linijka z chmurką to mini pamiętnik – miejsce na zapisanie czegoś pozytywnego, co nas tego dnia spotkało;
TYGODNIOWEGO PLANNER ORAZ KALENDARZA NA CAŁY ROK 2018
Do plannera tygodniowego dodałam mini skalę ……/10 pkt, na której możemy ocenić jak nam poszła realizacja celów

Dodaj komentarz